Pistacjowe crumble z brzoskwiniami, czyli owoce pod kruszonką

cr3

cr11

Gdyby ktoś się kiedyś zastanawiał, czym mnie ugościć, podpowiadam – czymkolwiek z toną maślanej kruszonki. Może być nawet bez tego czegokolwiek. Wystarczy sama kruszonka, którą uwielbiam! Im więcej, tym lepiej!

Dzisiaj sama się goszczę i cieplutkim pistacjowym crumble z brzoskwiniami pozdrawiam wszystkich, u których temperatura poniżej 15°C oznacza wełniane skarpety, stary i wygodny sweter, koc, gorącą herbatę i błagalny wzrok skierowany na lodowate jeszcze kaloryfery.

cr2

cr4

SKŁADNIKI NA 4 PORCJE (4 kokilki o średnicy 10 cm i wysokości brzegu 5 cm):
Kruszonka:

  • 125 g mąki orkiszowej białej (np. typ 630)
  • 100 g niezbyt drobno posiekanych niesolonych pistacji (najlepiej nieprażonych)*
  • 80 g zimnego masła, pokrojonego w kostkę
  • 40 g cukru
  • szczypta soli**

Owoce:

  • 4 brzoskwinie
  • 1/4 łyżki płynnego miodu
  • 1 łyżeczka soku z limonki

Dodatkowo:

  • masło, do wysmarowania kokilek
  • jogurt naturalny, do podania (opcjonalnie)

WYKONANIE:
Owoce:
Brzoskwinie umyć, osuszyć, przekroić na połówki i pozbawić pestek. Połówki brzoskwiń pokroić na mniejsze cząstki. Przełożyć do miski. Dodać miód i sok z limonki i wymieszać.

Wnętrze kokilek dokładnie wysmarować masłem. Przełożyć do nich brzoskwinie.

Kruszonka:
Do miski przesiać mąkę. Dodać posiekane pistacje, masło, cukier i szczyptę soli. Rozetrzeć wszystko między palcami na kruszonkę.

Kruszonką posypać brzoskwinie w kokilkach.

Napełnione kokilki wstawić do nagrzanego do 180°C piekarnika i piec przez ok. 30 minut. Kruszonka powinna się lekko zezłocić.

Podawać ciepłe, np. z kleksem jogurtu naturalnego.

SMACZNEGO!

* Jeżeli nie uda Wam się zdobyć pistacji niesolonych (zdaję sobie sprawę, że jest to trudne), dokładnie wypłuczcie w zimnej wodzie wyłuskane pistacje solone. Osuszcie.
W ostateczności można użyć pistacji solonych.

** Sól należy pominąć, jeżeli będziecie używać pistacji solonych.

22 replies to “Pistacjowe crumble z brzoskwiniami, czyli owoce pod kruszonką

      1. czekałam na matkiboskiejpienieznej zeby zrobic zakupy bo od tyg tylko na chleb mnie stac:-) w weekendzik se trzasnę:-) te orzeszki mnie tylko martwią …

          1. bo ja nie moge znaleźć niesolonych. Na dodatek poszłam na zakupy a tam ani orkiszowej mąki ani brzoskwini :-(((( wkurzyłam sie i kupiłam takie cos na muffiny:-P masz przepis na muffiny?

            1. Akurat muffinów u mnie niewiele, ale na pewno znajdziesz coś dla siebie w odmętach internetów 🙂

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.

close-alt close collapse comment ellipsis expand gallery heart lock menu next pinned previous reply search share star