Koktajl wiśniowo-morelowy

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Co rok – we wrześniu lub październiku – nasze mieszkanie przywdziewa barwy ochronne. Kamuflaż wz. 93, żeby było całkiem poprawnie (ach, jak ja lubię tę wojskową terminologię!). W pokoju stosy koszulek, mundury w łazience, namiot i niewiele różniąca się od niego kurtka w salonie, w przedpokoju rozbebeszona torba, wielkie buciory i plecak. Chorobliwy pedantyzm we mnie buzuje, diabeł za uchem kusi, żeby temu wszystkiemu zafundować spektakularny lot z balkonu lub ukryć w mrocznych czeluściach piwnicy. Trzy głębokie oddechy, delikatny kopniak wymierzony w któryś ze stosów, parę niecenzuralnych słów i… jest mi trochę lepiej. Poligonowy przyodziewek Małżona uratowany!

Jako że konserwy i inne puszkowe rarytasy zasłaniają mi chwilowo kuchnię, a w piekarniku jest schron dla sucharów, przez kilka następnych dni na blogu będą panować jeszcze całkiem letnie klimaty, ukryte w potrawach, które zrobiłam jakiś czas temu. Niektóre do wykorzystania w przyszłym sezonie, niektóre do wypróbowania jeszcze teraz. Zupa dyniowa poczeka…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

SKŁADNIKI NA 2-4 PORCJE:
300 g wydrylowanych wiśni
4 duże morele
1,5 szklanki zimnego jogurtu naturalnego
3 łyżeczki syropu klonowego
ziarenka z połowy laski wanilii

WYKONANIE:
Morele umyć, osuszyć, przekroić na pół, usunąć pestki. Nie ma potrzeby ich obierania.
Morele, 1/2 szklanki jogurtu naturalnego i łyżeczkę syropu klonowego umieścić w mikserze kielichowym lub misie blendera i dokładnie zmiksować. Odłożyć 4-5 łyżek do dekoracji.

Do reszty dodać wydrylowane wiśnie, pozostały jogurt, 2 łyżeczki syropu klonowego i ziarenka wanilii. Całość dokładnie zmiksować.
Przelać do szklanek. Dekorować odłożonymi zmiksowanymi morelami.
Podawać od razu.

SMACZNEGO!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bezglutenowe, Bezjajeczne, Desery, Koktajle mleczne, owocowe i warzywne, Śniadania i podwieczorki i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

10 odpowiedzi na „Koktajl wiśniowo-morelowy

  1. foodmania pisze:

    pyszny owocowy koktajl z przełamującą nutką wiśni 😉

  2. mariankowo pisze:

    Już chciałam spytać czym się różni syrop klonowy od syropu klonowego, ale już zrozumiałam 😀 Brzmi niesamowicie. Też obowiązkowo wypróbuję! 😉

  3. balkanyrudej pisze:

    Jestem fanką wszelkich smoothies i koktajli. Ostatnio u mnie na tapecie są te na bazie malin i nasion chia (akurat mam zatrzęsienie malin w ogrodzie i to co nie idzie do zamrażalnika lub na przetwory, ląduje w szklance w towarzystwie mleka krowiego lub sojowego/ryżowego) 🙂

    • Kaaisa pisze:

      Zacnie 🙂 Ależ ja Ci zazdroszczę tego malinowego zatrzęsienia… 😉

      • balkanyrudej pisze:

        Uwielbiam maliny i magazynuję ich zapas, co by mi przypominały o lecie w trakcie zimowych i jesiennych dni 🙂 ale co ciekawe innych owoców, np. winogron, mamy w tym roku bardzo mało. Nawet aronia, która zwykle obradzała jak głupia, w tym roku miała parę owoców na krzyż. Także aroniówki nie będzie, za to będzie nalewka z malin i jeżyn 🙂

        • Kaaisa pisze:

          Ja również jestem fanatycznym malinożercą 😀 Szkoda, że do ogrodu Rodziców tak daleko… „Zazdraszczam” Ci do potęgi 😉

  4. o ja!!! Zazdraszczam…tu nikt nie wie co to wisnie, nie latwo je kupic 😉

Skomentuj

