Makaron tagliatelle z cukinią, zielonymi szparagami i kozim serem

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Doczekałam się… Już miałam nadzieję, że po raz pierwszy w życiu uda mi się przejść przez wiosenne zawirowania pogodowe bez uszczerbku na zdrowiu. Jeszcze nie tym razem jednak… Dopadło mnie jakieś paskudne przeziębienie – prycham, kicham i trzęsę się jak osika. Wlewam w siebie hektolitry ciepłej herbaty z miodem i cytryną i nadal szerokim łukiem omijam szafkę z lekami, w której czeka na mnie, między innymi, znienawidzona Polopiryna S. Sama myśl o niej sprawia, że w okamgnieniu cudownie zdrowieję i jest mi zdecydowanie lepiej. Moje blade lico to nic, dreszcze też. Herbata pomoże.

Z kubkiem w jednej ręce i chusteczkami w drugiej przygotowałam dziś szybki obiad z niezawodnego w takich awaryjnych sytuacjach makaronu. Połączyłam go z zielonymi szparagami, cukinią i pleśniowym kozim serem. Bardzo prosto, bardzo szybko i bardzo smacznie!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

SKŁADNIKI NA 2 PORCJE:
200 g makaronu tagliatelle
8-10 cienkich zielonych szparagów
1 mała cukinia
5-6 suszonych pomidorów
3 ząbki czosnku
100 ml białego wytrawnego wina
garść listków szałwii
łyżka oliwy z oliwek (może być oliwa spod pomidorów)
sól, pieprz lub chili

Dodatkowo:
kawałek koziego sera pleśniowego do posypania makaronu
kilka listków szałwii do dekoracji

WYKONANIE:
Szparagi umyć, osuszyć, odłamać zdrewniałe końce. Odciąć główki (odłożyć osobno), resztę pokroić na centymetrowe kawałki.
Cukinię umyć, osuszyć, odciąć końcówki, resztę pokroić w półtalarki.
Umyte i osuszone listki szałwii posiekać.
Suszone pomidory przekroić na pół. Odłożyć.

Makaron ugotować w dużej ilości osolonej wody. Powinien być al dente.

W czasie gotowania makaronu przygotować warzywa.
Na patelni rozgrzać oliwę i wrzucić na nią obrane ząbki czosnku. Podsmażyć przez minutę, po czym czosnek wyjąć. Na oliwę wrzucić pokrojone szparagi (bez główek), po 30 sekundach wlać wino, zagotować. Wrzucić cukinię, szałwię i gotować wszystko przez 2 minuty. Dodać główki szparagów, suszone pomidory i gotować jeszcze przez 1-2 minuty.
Za pomocą łyżki cedzakowej wyjmować z wody ugotowany makaron i przekładać go na patelnię z warzywami. Wymieszać, doprawić solą i pieprzem lub chili i całość trzymać na ogniu jeszcze przez 30 sekund.

Przed podaniem posypać kawałkami koziego sera pleśniowego i listkami szałwii.

SMACZNEGO!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Dania bezmięsne, Makarony i kluski, Obiady i kolacje, Wytrawne i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Makaron tagliatelle z cukinią, zielonymi szparagami i kozim serem

  1. wisienor pisze:

    Oooo makarony pod różną postacią uwielbiam, ta propozycja niezwykle mi się podoba, mmmm….

Skomentuj

