Mango Lassi (Aam ki Lassi)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Trzeci dzień upałów (umiarkowanych, dodam), a ja mam ich już serdecznie dosyć. Mój układ nerwowy mówi im po prostu stanowcze „nie”! Nie dla mnie leżenie plackiem na plaży, nie dla mnie złota opalenizna, nie dla mnie wakacje w tropikach. Jestem pełna podziwu dla osób, które czują, że żyją dopiero wtedy, gdy na termometrze jest ponad 30°C. Ja cierpię już przy 27… Zapewne dlatego tak bardzo ukochałam sobie Skandynawię.

Dzisiaj na ratunek mojemu ciału i umysłowi przyszło orzeźwienie rodem z Indii – lassi. Oparty na bazie jogurtu, wody, owoców i przypraw pożywny koktajl błogo schładza przegrzany organizm. Hindusi najczęściej przygotowują lassi w wersji słonej, bez dodatku owoców. Ja zdecydowałam się na wersję słodką, na bazie mango. Polecam, pomaga!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

SKŁADNIKI NA 4 PORCJE:
3 bardzo dojrzałe owoce mango
2 szklanki zimnego jogurtu greckiego lub szklanka chudego kremowego twarożku
1/2 szklanki zimnej wody lub mleka (więcej, jeżeli wybierzecie twarożek i wolicie rzadszą konsystencję)
5-6 kostek lodu
2 łyżeczki miodu (lub mniej, jeżeli mango jest bardzo słodkie)
szczypta pokruszonych nitek szafranu lub 1/2 łyżeczki mielonego kardamonu

WYKONANIE:
Szafran (jeżeli zdecydujecie się go użyć) zalać dwoma łyżkami gorącej wody i odstawić na 10 minut.

Owoce mango umyć, osuszyć i obrać. Miąższ oddzielić od pestki i pokroić w kostkę. Umieścić wraz z miodem w misie blendera lub malakserze i zmiksować na gładką masę. Odłożyć 2 łyżki pulpy do dekoracji gotowego lassi, a do reszty dodać mocno schłodzony jogurt lub twarożek, zimną wodę lub mleko i lód. Zmiksować krótko do połączenia składników, na gładki koktajl. Dodać szafran wraz z wodą lub kardamon, zmiksować.

Dekorować odłożoną wcześniej masą z mango i miodu, nitkami szafranu lub kardamonem oraz listkami mięty. Podawać od razu.

SMACZNEGO!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bezglutenowe, Bezjajeczne, Koktajle mleczne, owocowe i warzywne i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Mango Lassi (Aam ki Lassi)

  1. wisienor pisze:

    Tym kochającym tropikalne klimaty osobnikiem jestem ja:-D. A koktail wygląda fantastycznie, może spróbuję przygotować!

Skomentuj

