Napój z natki pietruszki

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nawał pracy, liczne wyjazdy i wznowienie treningu biegowego sprawiły, że ostatnio dopadło mnie zmęczenie… Pogoda nijak nie chciała mi w jego pokonaniu pomóc, więc postanowiłam wziąć sprawy w swoje ręce. Jako że mój organizm wył z tęsknoty za czymś mocno witaminowym, wykupiłam na targu połowę dostępnej natki pietruszki i zrobiłam zielony eliksir zdrowia.

Sok z natki pietruszki jest źródłem witaminy C (wystarczy łyżka stołowa natki pietruszki, aby zaspokoić dzienne zapotrzebowanie na tę witaminę), prowiatminy A oraz żelaza. Posiada właściwości antyseptyczne, reguluje proces trawienia, zapobiega infekcjom układu moczowego (ma działanie moczopędne) i, drogie Panie, pomaga w walce z cellulitem.

Pyszny, idealny na wiosenne przesilenie. Ruszajcie więc po nać i pijcie zielone!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

SKŁADNIKI:
duży pęczek natki pietruszki
1/2 l zimnej wody niegazowanej
sok z jednej dużej cytryny lub z dwóch limonek
2 łyżki cukru lub delikatnego, jasnego, płynnego miodu (np. akacjowego lub nawłociowego)
kilka listków melisy lub mięty

WYKONANIE:
Natkę pietruszki umyć w chłodnej wodzie, osuszyć i pozbawić wszystkich łodyżek i twardych części. Listki natki, sok z cytryny lub limonek, cukier lub miód i listki melisy lub mięty zmiksować (na wysokich obrotach) za pomocą blendera na „papkę”. Wlać zimną wodę, zmiksować do połączenia (na wolnych obrotach, aby napój nie fruwał Wam po całej kuchni). Napój przecedzić przez sito lub gazę (jeżeli chcecie, aby był bardziej klarowny). Pić od razu po przygotowaniu.

SMACZNEGO!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ten wpis został opublikowany w kategorii Soki i napoje i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „Napój z natki pietruszki

  1. wisienor pisze:

    Jestem ciekawa jak ta bomba witaminowa smakuje… dlatego chyba spróbuję ją przygotować. Szczególnie że przepis jest w sam raz na moje umiejętności kulinarne;-D.

    • Kaaisa pisze:

      Daj znać, czy podbił Twoje kubki smakowe 🙂 Mój Małżon i ja jesteśmy w nim zakochani od lat 🙂

  2. mariankowo pisze:

    OCH ❤ Rewelacja! Ja też koniecznie spróbuję, zwłaszcza, że mam w domu akurat wszystkie składniki! 😉

Skomentuj

