Krem limonkowy (lime curd)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

„Zło” jednak wróciło… Pada, wieje, szaro, buro i ponuro. Mąż parzy mi właśnie herbatę z cytryną, a ja zastanawiam się, jak uda mi się opuścić ciepłe łóżko. Żeby odrzucić od siebie bardziej depresyjne myśli, wracam do mojej miętowej Pavlovej.

Jak wiecie, zrobiłam do niej krem limonkowy. Wykorzystałam do tego przepis Nigelli Lawson na lemon curd (krem cytrynowy) i zmodyfikowałam go na swój sposób (lemon curd także kiedyś znajdzie się na blogu). Wyszedł pyszny, kwaśny krem, którym możecie przekładać ciasteczka, beziki i lekkie ciasta. Możecie go używać do babeczek, jako składnika wielu deserów, „smarowidła” do pieczywa lub po prostu, tak jak ja, wyjadać łyżeczką prosto ze słoiczka. Krem można przechowywać w lodówce do siedmiu dni (najlepiej w zamkniętym słoiczku).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

SKŁADNIKI (na ok. 350 ml kremu):
sok z 5 limonek (od 1/2 do 3/4 szklanki)
skórka otarta z jednej dokładnie umytej, wyszorowanej limonki
1/4 szklanki cukru
2 żółtka
1 jajko
80 g masła

WYKONANIE:
Żółtka i jajko roztrzepać.
Masło roztopić w rondelku. Wsypać cukier i podgrzewać na małym ogniu do połączenia. Dodać sok i skórkę z limonek oraz roztrzepane jajka i ciągle mieszając (najlepiej za pomocą trzepaczki do sosów) gotować na małym ogniu, aż krem zgęstnieje. Ciepły krem można zmiksować za pomocą blendera lub przetrzeć przez sito. Wystudzić.
Przechowywać w lodówce do siedmiu dni.

SMACZNEGO!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bezglutenowe, Desery, Kremy budyniowe, maślane i śmietanowe oraz budynie, puddingi i kisiele, Pasty i "smarowidła" słodkie i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Krem limonkowy (lime curd)

  1. wisienor pisze:

    wypas, musi bosko pachnieć…

Skomentuj

